Debat: er gaat niets boven Assen
Groningen is en wil van alles zijn: van beste binnenstad en beste fietsstad tot duurzaamste stad en creatieve stad. En wist u dat Groningen sinds 2007 de trotse bezitter is van de Gouden Glasbak, uitgereikt vanwege het voorbeeldige glasinzamelingsgedrag; dat de gemeentelijke dienst RO/EZ is uitgeroepen tot de beste ontwikkeldienst van Nederland en dat Stadjers de meest tevreden inwoners van Europa zijn?
Maar wat houden al deze titels nu allemaal in? Wat is hun impact? Wat moeten we ermee en wat beoogt de stad nou precies met titels als 'de creatieve stad' en 'de duurzaamste stad'? Zetten de slogans al zoden aan de dijk of begint beleid steeds meer op holle marketing te lijken?

Aan de hand van bovenstaande vragen ging een deskundig panel onder leiding van Rutger Middendorp over de praktijk van logo’s, slogans en beleid discussieren. Met o.a. Thomas van Dalen (adviseur strategie en beleid), Henk Moll (hoogleraar natuurlijke hulpbronnen en duurzame productie van de RUG), Karel-Jan Alsem (marketing-deskundige van de RUG) en Alfred Kazemier (hoofd bestuursadvisering gemeente Groningen).



