Dirk Nijdam logeert in eigen stad

16 oktober 2009

Kun je de plek waar je al jaren woont en werkt met een frisse blik bekijken, bijvoorbeeld als toerist of als bezoeker? Een onderzoek waard, vindt architectuurcentrum Platform GRAS. Het platform trakteerde daarom directeur Dirk Nijdam van Marketing Groningen een weekend op de hoogtepunten van zijn eigen werk- en woonplek: hij mocht logeren in eigen stad.

Vrijdagmiddag 16 oktober om 18:00 uur kreeg Nijdam, samen met zijn geliefde, een toeristisch verrassingspakket overhandigd. Daarmee ging hij een weekend stad en regio Groningen herontdekken. Als een echte toerist sliep hij in een bed&breakfast en een hotel, kreeg hij een strak programma aan toeristische routes en activiteiten mee en ontbraken Groninger koek en Hooghoudt niet in zijn dieet. Om zijn ervaringen – de mooie én de minder mooie - te documenteren, kreeg hij een digitale camera en notitieblok mee.

GRAS hoopt dat het logeren in eigen regio niet alleen het perspectief van Dirk Nijdam verandert, maar dat die perspectiefwisseling ook nieuwe inspiratie biedt om te werken aan de ontwikkeling van de stad en regio Groningen. In de toekomst krijgen wellicht ook andere mensen met een bepalende functie op het gebied van de ontwikkeling van Groningen een logeerpartij in eigen stad aangeboden.

'Logeren in eigen stad' is een project dat werd georganiseerd ter gelegenheid van het tienjarig jubileum van het architectuurcentrum, dat in 2009 werd gevierd met diverse cadeautjes aan de stad. Eerder kregen bewoners en bezoekers van Groningen bijvoorbeeld ‘witte stoelen’ in de binnenstad cadeau. Marketing Groningen is hét bureau voor de toeristische marketing van Groningen (zie ook www.groningen.nl).

Blijf op de hoogte

Wil je de post en uitnodigingen van Platform GRAS per e-mail ontvangen?

Ik wil papieren post!

Platform GRAS is het architectuurcentrum van Groningen. Onze missie: het stimuleren en aanjagen van de kennis van de gebouwde omgeving en het debat daarover. Meer >
  • LinkedIn logo
  • LinkedIn